نکاتی در مورد ارباب حلقه ها و هابیت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نکاتی در مورد ارباب حلقه ها و هابیت
نوشته شده در یک شنبه 15 / 9 / 1392
بازدید : 1916
نویسنده : ابوالفضل رخشانفر


1-اگر سه گانه ی ارباب حلقه ها که بودجه ی ان در کل ٥٠٠ میلیون دلار بود با شکست رو به رو میشد شرکت بزرگ فیلمسازیه نیو لاین سینما ور شکسته میشد.

2-زمانی که ایده ی ساخت سه گانه ی ارباب حلقه ها داده شد هیچ شرکت فیلمسازی و هیچ کارگردانی به دلیل خرج و زحمت زیاد حاضر به ساختن این فیلم نبود.

3-فیلم بعدی پیتر جکسون یعنی هابیت به عنوان یک پروژه ی نفرین شده معروف است.چون در حدود 4 الی 5 سال این فیلم به دست کارگردان های مختلفی در دست ساخت بوده اما هیچوقت به اتمام نرسید.حتی زمانی که پیتر جکسون کارگردانی این فیلم را به عهده گرفت چند اتفاق عجیب افتاد.یک اینکه پسر جی.ار.ار.تولکین از پیتر جکسون به خاطر ندادن پول فیلم قبلی یعنی ارباب حلقه ها شکایت کرد اما بعد از مدتی این مشکل حل شد.دوم اینکه زمانی این فیلم روزهای اول فیلمبرداری را سپری میکرد پیتر جکسون دچار معده درد شدیدی شد که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و درمان شد.

4-در فیلم هابیت نقش بیلبو به کسی دیگری داده شد.به دلیل اینکه داستان فیلم به قبل از ارباب حلقه ها باز میگردد که در ان زمان بیلبو بگینز جوان بوده به همین دلیل فرد جوانتری باید این نقش را بازی میکرد که پیتر جکسون مارتین فریمن را برای این کار انتخاب کرد.اما همچنین اقای ایان هولمز که در فیلم قبلی در نقش بیلبو بازی میکرده در این فیلم در نقش بیلبوی پیر بازی میکند.جالب است که زمانی حتی دانیال رادکلیف یا همان هری پاتر هم برای بازی کردن در نقش بیلبو انتخاب شده بود اما پس مدتی بر کنار شد.در مورد مارتن فریمن هم نگران نباشید چون پیتر جکسون گفته هیچکس دیگری به جای او نمیتواند این نقش را ایفا کند و من به او اطمینان دارم.

5-اسمیگل یا گالوم زمانی یک هابیت مثل فرودو بگینز یا سموایز گمجی بوده اما او توسط قدرت حلقه به این شکل در امد و توسط ان نفرین شد.

6-تام بامبادیل تنها کسی است که جذب قدرت حلقه نمیشود.او حتی حلقه را به دست خود میکرد بدون انکه غیب شود و مانند یک وسیله ی بازی با ان بازی میکرد.دلیل اینکه گندالف حلقه به او نسپرد و به فرودو داد این بود که او پیر مردی کم هوش و هواس بود و برای حلقه اهمیتی قائل نمیشد و ممکن بود ان را جایی گم کند.

7-طبق افسانه ی جی.ار.ار.تولکین نبرد برای حلقه ی یگانه حدود 6000 سال پیش بوده و مناطق کنونی اروپا در ان زمان به این شکل نبوده اند.

8-کریستوفر لی که در هر دو فیلم در نقش سارومان است رو در رو با اقای جی.ار.ار.تولکین ملاقات کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!او هم اکنون حدود 90 سال سن دارد.

9-همه کسانی که برای ارباب حلقه ها کار کرده اند از بازیگران گرفته تا کارگردان ان و خلاصه همه ی انها از طرف داران(فن های) ارباب حلقه ها هستند.

10-به جز 3گانه ی ارباب حلقه ها فیلمها و کارتون های دیگری هم در این مورد ساخته شد.1-فیلم شکار گالوم(د هانت فور گالوم) که داستانش از اسمش معلوم است2-فیلم تولد امید(بورن اف هوپ) که داستان ان در مورد بچگیه اراگورن است.3-کارتون هابیت4-کارتون ارباب حلقه ها5-بازگشت پادشاه.

11-در فیلم هابیت اینکه شخصیت های فیلم قبلی در ان نیز حضور داشته باشند هنوز معلوم نیست.مثلا گیملی چند هفته پیش به 13 دوارف که در حال فیمبرداری برای فیلم بودند سر زد و به پیتر جکسون گفته است که خوشش امده(یعنی احتمال داره بیاد).همچنین آروین هم به پیتر جکسون گفته است که اگر ممکن است جایی برای او در این فیلم پیدا کند که هنوز پیتر جکسون جوابی نداده.اما در این وسط حرفی از بازیگر محبوب من ویگو مورتینسن یا همان اراگورن زده نشد.او هنوز هیچ حرفی در این مورد نزده است(.اما به احتمال خیلی زیاد اگر اروین بیاد او هم میاد!)اگر هم جایی برای او پیدا شود در قسمت دوم خواهد بود.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: